Controleer of je de modules Import/Export > Edi > Sales en/of Import/Export > Edi > Voorraad hebt in je menu in voras. Heb je die niet, dan kun je het beste contact opnemen met onze sales afdeling.
Heb je die menu opties wel, dan moet je nog een aantal dingen doen.
– Als eerste moet je bij die menu onderdelen, de instellingen per leverancier goed zetten. Wat die instellingen zijn kun je op deze site opzoeken.
– Ten tweede controleer je onder Stamgegevens > Leveranciers of er een emailadres is ingevuld achter E-mail Edi bericht. Controleer ook of er een EAN (ILN)-nummer ingevuld is.
– Als de instellingen en stamgegevens goed staan, ga je naar de menu optie easyConnect > Instellingen. Kies daar voor toevoegen.
– Kies voor het maken van een salesrapport bovenin voor export_edi_sales.pcs. Vul een omschrijving in en vul de gevraagde gegevens in. De tijden moet je invullen als 09:15 . Klik op doorgaan.
– Kies voor het maken van een voorraadrapport bovenin voor export_edi_inventory.pcs. Vul een omschrijving in en vul de gevraagde gegevens in. De tijden moet je invullen als 09:15 . Klik op doorgaan.
– Kies voor het verzenden van de rapporten via email bovenin voor send_edi_mail.pcs en vul het nummer van de leverancier in.
– Sla de wijzigingen op.
– Als laatste ga je naar Import Export > Edi > Mail > Instellingen. Daar vul je de gegevens in van de mailserver, je eigen email adres en indien nodig een gebruikersnaam en wachtwoord. Wat je hier precies in moet vullen kun je het beste navragen bij degene die ook je email heeft ingesteld of eventueel bij onze support afdeling.
Nu is alles ingesteld om bij het communiceren een slsrpt en een invrpt te maken en te versturen.